Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While many Western scholars have discussed the technical aspects of Balinese music or the traditional contexts for performance, little has been written in Western languages about Balinese discourses on their music. This dissertation seeks to understand the experience of music in Bali according to Balinese voices through an analysis of oral and written dialogues on music, mainly by musicians and dalangs (shadow play puppeteers) from the village of Sukawati, scholars, teachers, administrators and students from the Indonesian College of the Arts (STSI) in the City of Denpasar. The study examines the influence of modernization on the traditional arts and their role in society. A concentration on Balinese discourses enables individual performers and scholars to represent themselves to a greater extent than previously seen in ethnomusicological scholarship, making this study more of a critical discussion among equals than a Western interpretation of 'others'. This approach permits a rare view into contemporary Balinese conceptions and practices of music.