Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce cinquième opus des Balades olympiques reflète les analyses d'un historien du sport spécialiste des politiques publiques en éducation. L'ouvrage aborde d'abord la fabrique de l'héritage immatériel des Jeux olympiques. Il s'attache ensuite à la manière dont l'institution olympique a cherché à faire sienne l'éducation sportive de la jeunesse depuis le projet éducatif inachevé de Pierre de Coubertin. Il interroge aussi la relation que l'olympisme entretient avec différents projets éducatifs connexes tels que l'éducation au genre, à la culture, à la ville ou à la paix. Plusieurs dispositifs imaginés pour les Jeux olympiques et paralympiques de Paris 2024 y sont par ailleurs présentés. Enfin, la réflexion s'attache à la formation aux études et recherches olympiques. Au moment où se préparent les Jeux olympiques et paralympiques de Paris, ces pérégrinations dans le temps confirment combien l'articulation entre olympisme et éducation, qui a présidé à la restauration des Jeux olympiques par Coubertin, peut générer à la fois ambitions et frustrations.