Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is based on a PhD thesis that investigated infants' preferences and long-term memory for two contrasting two complex pieces of music (Prelude and Forlane) from the suite Le Tombeau de Couperin by Maurice Ravel (1875- 1937). A group of 8.5-month-old infants was randomly assigned to one of four experiments conducted on the Headturn Preference Procedure. The first three experiments examined infants' preferences for the Prelude and the Forlane in piano and orchestral timbres, and the fourth one aimed at infants' long- term memory for complex music. For this experiment, thirty infants were exposed to either the Prelude or the Forlane three times a day for ten consecutive days. Two weeks following the exposure, infants were tested on the HPP. Contrary to the belief that infants are ill equipped to process complex music, this study found that infants could discriminate, encode and recall the two Ravel pieces for at least two weeks. Implications for early childhood music education and for future studies are outlined at the end of the book.