Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1910, an awestruck crowd at the Roanoke Fair got its first glimpse of powered flight when a Curtiss biplane soared overhead. Within the next decade, gliders were lifting off from hills in South Roanoke and cow pastures were being converted into airstrips. Once Roanoke Municipal Airport was developed in 1929, earlier local airfields such as Cook, Trout, and Horton Fields were rendered inactive. Then in 1941, when--with federal assistance-- the municipal airport became Woodrum Field, the region's air travel transitioned into the modern era and brought services from major airlines to the area. Roanoke's aviation reputation continued to grow when the city played a critical role in military air travel and training during World War II, leading its airport to become one of the busiest on the East Coast. Aviation in Roanoke tells the stories of early airfields, the growth and transformation of Woodrum Field, and the adventures of Roanoke's aviation pioneers.