Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Augustine and Roman Virtue seeks to correct what the author sees as a fundamental misapprehension in medieval thought, a misapprehension that fuels further problems and misunderstandings in the historiography of philosophy. This misapprehension is the assumption that the development of certain themes associated with medieval philosophy is due, primarily if not exclusively, to extra-philosophical religious commitments rather than philosophical argumentation, referred to here as the 'sacralization thesis'. Brian Harding explores this problem through a detailed reading of Augustine's City of God as understood in a Latin context, that is, in dialogue with Latin writers such as Cicero, Livy, Sallust and Seneca. The book seeks to revise a common reading of Augustine's critique of ancient virtue by focusing on that dialogue, while showing that his attitude towards those authors is more sympathetic, and more critical, than one might expect. Harding argues that the criticisms rest on sympathy and that Augustine's critique of ancient virtue thinks through and develops certain trends noticeable in the major figures of Latin philosophy.