Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Im Einzelunterricht - sei es instrumental oder vokal - gibt es unzählige Dinge, die die Aufmerksamkeit der Schüler:innen beanspruchen: der Fingersatz, die Anweisungen der Lehrkraft, ein neues Bild für eine Bewegung, der Klang einer zweiten Stimme. Doch warum fokussieren sie bestimmte Aspekte mehr als andere? Diese empirische Untersuchung beleuchtet, wie Schüler:innen im Alter von 11 bis 15 Jahren ihre Aufmerksamkeitszuwendung während des Unterrichts reflektieren und wie ihre Lehrkräfte diesen Prozess beeinflussen. Durch videobasierte Interviews werden "Aufmerksamkeitsoptionen" definiert - Momente und Elemente, die die Aufmerksamkeit der Lernenden besonders affizieren. Die Ergebnisse zeigen, dass Aufmerksamkeit dynamisch verhandelt wird: Lehrer:innen können Schüler:innen durch ihre Praxis neue Optionen eröffnen, deren Aufmerksamkeit kann (und muss) aber nicht grundsätzlich durch pädagogische Interventionen gelenkt oder kontrolliert werden.