Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume of essays, which is dedicated to the late Richard Bales, one of the doyens of Proust studies, considers Proust's pivotal role at the threshold of modernity, between nineteenth- and twentieth-century forms of writing and thinking, between the Belle Epoque and the First World War, between tradition and innovation. More than just a temporal concept, this threshold is theorized in the volume as a liminal space where borders (geographical, artistic, personal) dissolve, where greater possibilities for artistic dialogue emerge, and where unexpected encounters (between artists, genres and disciplines) take place. Working both backwards and forwards from the publication dates of A la recherche du temps perdu (1913-27), the seventeen essays written specially for this volume take as their focus Proust's manifold engagements with the world of modernity, as well as intermedial relations among the generations of artists before and immediately after him. Looking back to the nineteenth century, the undisputed starting point for nascent forms of modernity in Western art and literature, and a period that was uniquely formative for the young Proust, they also offer insights into inter-artistic dialogue in Surrealist and post-Surrealist painting and poetry.