Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage offre une analyse détaillée et problématisée du roman de Ian McEwan Atonement (2001) et de son adaptation filmique par Joe Wright (2007). Les deux œuvres sont replacées dans leur contexte et étudiées notamment à travers le prisme de la métafiction. Un rappel des principaux enjeux de la théorie de l'adaptation est proposé en introduction. L'ouvrage met ensuite en lumière les modalités de questionnement des chronologies de la création dans le roman et dans le film, propose une interprétation des distorsions génériques, linguistiques et esthétiques au cœur de Atonement, et met au jour les ambiguïtés éthiques et esthétiques de la démarche artistique de Briony, entre réalisme et esthétique du faux, manipulation et (faux) indices. Cet ouvrage est au programme du concours d'agrégation d'anglais 2018.