Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book discusses the enchantment and power of gesture in literature and art, using a wide selection of cultural and scientific materials, from the Bible, Quintillian and Buddhism to David McNeil's cognitive psychology, Eric Gans' philosophical anthropology and Richard Sennett's sociology. The author demonstrates that represented gestures, and even those that are not represented, originate a unique cognitive-physical interaction between the reader or viewer and the composition. The discussion focuses mainly on an analysis of gestural poetics in a number of works of modern Hebrew writers, from the beginning of the twentieth to the beginning of the twenty-first century, from Uri Nissan Gnessin and Jacob Steinberg to Meir Shalev and Etgar Keret. In the course of the discussion gesture is shown to be a micro-myth that unites order and chaos, a mechanism that establishes the power of symbolism and visibility in the modern culture of the «fall of public man». The study demonstrates the variety of ways in which a myth of impossible and inevitable touch-non-touch gestures is created.