Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is embedded in practical tools which proposes a fourth field of economics in addition to macro, micro and industrial organisation economics (IO); namely what may be called the economics of diversity. This book asserts that businesses are as individual as people. All have unique identities, what may be called genomes. As such economic diversity is the norm, rather than the economics of commodities. Contemporary economics deals very effectively with commodities in situations of perfect competition. It also makes some useful insights into imperfect competition and monopoly. The first half of the book expands the conceptual underpinnings of the economics of diversity (ecosystems, business models, advantage, rents and valuation of resources); the second half demonstrates how these methods can be practically applied through tools and techniques to deal with questions of business development, corporate strategy, mergers and acquisitions, and start-ups.