Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Assessing the President

The Media, Elite Opinion, and Public Support

Richard A Brody
Paperback | Engels
€ 33,95
+ 67 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Do presidents inevitably lose support the longer they are in office? Does the public invariably rally behind presidents during international crises? What are the criteria by which the public forms its judgment about whether or not the president is doing a good job? And what is the role of daily news reporting and elite opinion in shaping the public's perception of the president's performance? This book addresses these questions and many others surrounding the dynamics of fluctuating public support for the president of the United States. Drawing its case material from the modern presidency from Kennedy through Reagan, with looks backward as far as Truman, this innovative work shows how the standing of the president with the American people has come to have a political life of its own. The author first examines two seemingly distinctive periods of opinion formation: the 'honeymoon' at the beginning of a presidential term and the 'rally' of presidential support that accompanies international crises. He then analyzes two previous explanations of public support - length of term in office and the state of the economy - and concludes that these explanations are, respectively, incorrect and incomplete. The author presents a model of information processing that ties public support to indications of policy success or failure brought to the attention of the public through daily news reporting by the media. The model is tested initially for the presidencies of Kennedy, Johnson, Nixon, and Ford; it is then refined and tested further for the Carter and Reagan presidencies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780804720960
Verschijningsdatum:
1/08/1992
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 215 mm
Gewicht:
244 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.