Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Art can provide us with a sensory experience that provokes us to reconfigure how we think about our world and ourselves. Theories of art have often sought to find some feature of art that isolates it from the rest of experience. Keith Lehrer argues, in opposition, that art is connected, not isolated, from how we think and feel, represent and react. When art directs our attention to sensory exemplars in aesthetic experience of which we become conscious in a special way, it also shows us our autonomy as we represent ourselves and our world, ourselves in our world, and our world in ourselves. This form of representation, exemplar representation, uses the exemplar as a term of representation and exhibits the nature of the content it represents in terms of itself. It shows us both what our world is like and how we represent the world thereby revealing the nature of intentionality to us. Issues of general interest in philosophy such as knowledge, autonomy, rationality and self-trust enter the book along with more specifically aesthetic issues of formalism, expressionism, representation, artistic creativity and beauty. The author goes on to demonstrate how the connection between art and broader issues of feminism, globalization, collective wisdom, and death show us the connection between art, life, politics and the self. Drawing from Hume, Reid, Goodman, Danto, Brand, Ismael and Lopes, Lehrer argues here that the artwork is a mentalized physical object engaging us philosophically with the content of exemplar experience. The exemplar representation of experience provoked by art ties art and science, mind and body, self and world, together in a dynamic loop, reconfiguring them all as it reconfigures art itself.