• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Art and the Challenge of Markets Volume 1

Art and the Challenge of Markets Volume 1

National Cultural Politics and the Challenges of Marketization and Globalization

Paperback | Engels | Sociology of the Arts
€ 89,95
+ 179 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Art and the Challenge of Markets Volumes 1 & 2 examine the politics of art and culture in light of the profound changes that have taken place in the world order since the 1980s and 1990s. The contributors explore how in these two decades, the neoliberal or market-based model of capitalism started to spread from the economic realm to other areas of society. As a result, many aspects of contemporary Western societies increasingly function in the same way as the private enterprise sector under traditional market capitalism.

The first volume of this two-volume collection considers a broad range of national cultural policies from European and North American countries, and examines the strengthening of international and transnational art worlds in music, visual arts, film, and television. The chapters cover cultural policy and political culture in the United States, United Kingdom, Germany, France, Switzerland, the Nordic countries, the Balkans, and Slovenia, and address the extent to which Western nations have shifted from welfare-state to market-based ideologies. Tensions between centres and peripheries in global art worlds are considered, as well as complex interactions between nations and international and transnational art worlds, and regional variations in the audiovisual market.

Both volumes provide students and scholars across a range of disciplines with an incisive, comparative overview of the politics of art and culture and national, international and transnational art worlds in contemporary capitalism.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
348
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319878270
Verschijningsdatum:
7/06/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
444 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 179 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.