Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Art and Memory in the Work of Elizabeth Bishop, Jonathan Ellis offers evidence for a redirection in Bishop studies toward a more thorough scrutiny of the links between Bishop's art and life. The book is less concerned with the details of what actually happened to Bishop than with the ways in which she refracted key events into writing: both personal, unpublished material as well as stories, poems, and paintings. Thus, Ellis challenges Bishop's reputation as either a strictly impersonal or personal writer and repositions her poetry between the Modernists on the one hand and the Confessionals on the other. Although Elizabeth Bishop was born and died in Massachusetts, she lived a life more bohemian and varied than that of almost all of her contemporaries, a fact masked by the tendency of biographers and critics to focus on Bishop's life in the United States. Drawing on published works and unpublished material overlooked by many critics, Ellis gives equal attention to the influence of Bishop's Canadian upbringing on her art and to the shifts in her aesthetic and personal tastes that took place during Bishop's residence in Brazil during the 1950s and 1960s. By bringing together the whole of Bishop's work, this book opens a welcome new direction in Bishop studies specifically, and in the study of women poets generally.