Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the beginning of the 20th century, Vilna-born Jewish poet, painter and musician Arno Nadel (1878 1943) was at the heart of Berlin s German-Jewish cultural scene. Despite his exceptionally diverse range of artistic talents, Nadel has been largely forgotten after he was murdered in Auschwitz. This publication focuses on his contribution to the evolution of Jewish music. He was among the first musicians invested in furthering Jewish folk music in a culturally Zionist context. Commissioned by the Jewish Community in Berlin, he put together a seven-volume compendium of Jewish liturgical music that would completely reform how music was used in services of worship. While some of Nadel s works could be saved in spectacular ways by friends of his, most of them including the compendium, were destroyed.