Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Führt Arbeitsgedächtnistraining zu Transfer? Die Ergebnisse von Trainingsstudien reichen von Nulleffekten bis hin zu fernen Transfereffekten auf logisches Denken (Reasoning), aber methodische Schwächen - z.B. das Single-Task-Problem, das Fehlen einer aktiven Kontrollgruppe oder einseitiges und nicht-adaptives Training - schränken deren Aussagekraft ein. Zudem wurden meist jüngere Erwachsene trainiert und ein Alltagstransfer kaum untersucht. Diese Arbeit setzt genau dort an: 91 ältere Erwachsene wurden zufällig zu einer Trainingsgruppe, einer aktiven und einer passiven Kontrollgruppe zugeordnet. Als ferne Transferkriterien dienten Kurzzeitgedächtnis, Speed sowie Reasoning und zusätzlich wurde der Alltagstransfer auf kognitive Fehlleistungen mittels Ambulatory Assessment erfasst. Obwohl es signifikante Trainingseffekte gab, konnten keinerlei Transfereffekte gefunden werden. Stattdessen verbesserte sich die aktive Kontrollgruppe in den untrainierten Arbeitsgedächtnis- und Switching-Aufgaben im gleichen Maße wie die Experimentalgruppe. Es wird diskutiert, welche unspezifischen Faktoren für diese Trainingsgewinne bei Älteren verantwortlich sein können.