Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Weg vom Taylorismus, hin zur Marktsteuerung - so lautet, auf eine knappe Formel gebracht, das Credo aktueller Unternehmenskonzepte. Die damit verbundenen Wandlungsprozesse hat die Arbeits- und Industriesoziologie in vielen Branchen und Feldern aufmerksam registriert und analysiert. Aber wie steht es eigentlich mit Unternehmen, deren Wandel gar nicht am Ausgangspunkt Taylorismus beginnt? Kira Marrs stellt hier in einem kontrastiven Vergleich zwei exemplarische Fälle dieses Typs ins Zentrum: Administratoren und Entwickler in einem IT-Unternehmen, die bislang in einer Kultur "verantwortlicher Autonomie" gelebt haben; und Pflegekräfte in einem kommunalen Krankenhaus, deren personenbezogene Dienstleistungsarbeit sich einem tayloristischen Dirigismus bisher weitgehend zu entziehen schien. Die Studie zeigt anschaulich die ganz unterschiedlichen Mechanismen (und ganz ähnlichen Resultate), wie "der Markt" in die Regulierung der Arbeits- und Leistungsbedingungen eindringt - im Fall der IT-Firma durch eine wertorientierte Unternehmensführung, im Fall des Krankenhauses durch das Fallpauschalensystem. Marrs untersucht, welche Veränderungen die Beschäftigten registrieren und wie sie die Folgen bewältigen.