Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The primary objective of the course presented here is orientation for those interested in applying mathematics, but the course should also be of value or in using math- to those interested in mathematical research and teaching ematics in some other professional context. The course should be suitable for college seniors and graduate students, as well as for college juniors who have had mathematics beyond the basic calculus sequence. Maturity is more significant than any formal prerequisite. The presentation involves a number of topics that are significant for applied mathematics but that normally do not appear in the curriculum or are depicted from an entirely different point of view. These topics include engineering simulations, the experience patterns of the exact sciences, the conceptual nature of pure mathematics and its relation to applied mathe- matics, the historical development of mathematics, the associated conceptual aspects of the exact sciences, and the metaphysical implications of mathe- matical scientific theories. We will associate topics in mathematics with areas of application. This presentation corresponds to a certain logical structure. But there is an enormous wealth of intellectual development available, and this permits considerable flexibility for the instructor in curricula and emphasis. The prime objective is to encourage the student to contact and utilize this rich heritage. Thus, the student's activity is critical, and it is also critical that this activity be precisely formulated and communicated.