Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Appeal to Popular Opinion

Douglas Walton
Paperback | Engels
€ 60,95
+ 121 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Arguments from popular opinion have long been regarded with suspicion, and in most logic textbooks the ad populum argument is classified as a fallacy. Douglas Walton now asks whether this negative evaluation is always justified, particularly in a democratic system where decisions are based on majority opinion.

In this insightful book, Walton maintains that there is a genuine type of argumentation based on commonly accepted opinions and presumptions that should represent a standard of rational decision-making on important issues, especially those of a personal and political nature. He shows how to judge arguments based on appeals to popular opinion in a more balanced way, identifying eleven subtypes of the ad populum argument and providing a pragmatic method to evaluate each of these types.

Walton has examined dozens of logic texts and drawn on a wide range of literature to reveal the many uses and misuses of popular opinion. He contrasts the traditional discussion of ad populum in Greek rhetoric with recent textbook treatment, then contrasts these contemporary views with his own dialectical perspective in order to clarify often confused appeals to prejudice and appeals to common knowledge.

Although appeal to popular opinion has long been a powerful argumentative tactic, this is the first book to systematically describe and evaluate it as a well-defined type of argument with its own special characteristics. It enables us to deal with these often deceptive arguments in a critically balanced way and makes an original contribution to an important strand of rhetoric.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780271030173
Verschijningsdatum:
15/09/1998
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
449 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 121 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.