Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Apocalypse, it seems, is everywhere. Preachers with vast followings proclaim the world's end. Apocalyptic fears grip even the nonreligious amid climate change, pandemics, and threats of nuclear war. As these ideas pervade popular discourse, grasping their logic remains elusive. Ben Jones argues that we can gain insight into apocalyptic thought through secular thinkers. He starts with a puzzle: Why would secular thinkers draw on Christian apocalyptic beliefs - often dismissed as bizarre - to interpret politics? The apocalyptic tradition proves appealing in part because it theorizes a relation between crisis and utopia. Apocalyptic thought points to crisis as the vehicle to bring the previously impossible within reach, offering resources for navigating challenges in ideal theory, which involves imagining the best, most just society. By examining apocalyptic thought's appeal and risks, this study arrives at new insights on the limits of utopian hope. This title is available as open access on Cambridge Core.