Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Learning about the Jewish religion is ususally a theme in primary schools in Germany. But very often it remains removed from the everyday life raising that these contents will easily be forgotten. One question becomes evident rather soon: can you - especially in Germany - speak about the Jewish faith and life without broaching the issue of Holocaust? Is it educationally sound to prevent children from hearing about the horrors perpetrated against Jewish people during the time of national socialism? Or should we openly deal with such subjects, as research projects of antisemitism show us, as an urgent necessity to start teaching historical content at an early age as a method of promoting prevention? What is the correct age at which background stories of history and actual reality can be understood? This publication reports on theoretical discourse concerning the education after the Shoah, will present empirical research about the coherence of the knowledge and the comprehension of ten years old children and will show some didactic ways and methods for the practical teaching including the experiences of speaking with survivors of the Holocaust like Erna de Vries. German description: Bei einer nicht unerheblichen Zahl von Jugendlichen konnen weiterhin antisemitische Einstellungen beobachtet werden. Das stellte der Antisemitismusbericht der Bundesregierung von 2011 fest. Dieser Band, der sich einer Holocaust-Didaktik fur den Religionsunterricht widmet, geht davon aus, dass ein kindgemasses Thematisieren des Holocaust in der Grundschule ein geeigneter friedenspadagogischer Weg sein kann, um auf dem Weg einer sensibilisierenden Erinnerungskultur der Genese von antisemitischen Einstellungen entgegenzuwirken. Sowohl theoretische Reflexionen als auch praxisbezogene Konkretionen (mit Unterrichtsmaterial) sowie kindgerecht erarbeitete Zeugnisse von Holocaust-Uberlebenden sollen Lehrkrafte darin unterstutzen, das dunkelste Kapitel deutscher Geschichte nicht zu verdrangen.