Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Anthony Caro (born 1924) is widely regarded as 'Britain's greatest living sculptor' (The Guardian, 2003) and has enjoyed an international reputation since the early 1960s. This publication accompanies a major retrospective exhibition of Caro's work at Tate Britain in January 2005. Caro studied at Regent Street Polytechnic and the Royal Academy Schools, before working as Henry Moore's assistant between 1951 and 1953. His work changed radically following a visit to America in 1959, when he met the sculptor David Smith, the painter Kenneth Noland and the critic Clement Greenberg. In 1960 he began making purely abstract sculptures constructed and welded in steel, comprising beams, girders and other found elements painted in bright colours. 'I think my big break in 1960 was in challenging the pedestal, killing statuary, bringing sculpture into our lived-in space', Caro wrote. The exhibition of these works at the Whitechapel Gallery in 1963, caused a sensation and heralded a revolution in sculpture. Within a short period, conventional ideas about materials, method, surface, scale, form and space were overturned by his radical reworking of all these elements. This recognition was parallel