Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Anna Freeman Bentley's paintings use architectural imagery to explore the emotive potential of space. Grounded in an interest in the baroque her source material includes junk shops, restaurants, private members clubs, flea markets, and designed interiors. Central to her work is an investigation into surface, tension, and the atmosphere evoked by these different interior surroundings. The spaces she depicts are empty, yet visual signifiers point to evidence of people and social happenings.
This, Freeman Bentley's third publication to date, is centered on the relationship between painting and cinema and is divided into sections dedicated to major paintings on canvas and panel, and a number of works on paper (all works 2021-22). Freeman Bentley's work here is focused on sets from "The Colour Room" (2021), a movie that tells the story of the early career of celebrated British ceramicist Clarice Cliff (1899-1972).
The foreword to the book is written by Rollo Campbell and Matt Incledon of Frestonian Gallery. An essay by writer and critic Thomas Marks draws out the importance to her work of historic and contemporary cinema and temporary architecture. Marks notes a change in palette in these new paintings, with Freeman Bentley embracing pastels and tracing parallels between the artist herself and Cliff. An interview with Georgie Paget, co-founder of Caspian Films, production company for "The Colour Room", meanwhile, provides insight into the artist's particular interest in the artifice of film props and of the movie set as a layered space "steeped in meaning, purpose, and potential." The two discuss the reciprocity of painting and cinema in detail, recounting Freeman Bentley's experiences on the movie's sets and discussing her working processes, beginning with taking photographs on set, through to oil sketches and the later development of large-scale canvases.
The publication is edited by Matt Incledon and Matt Price. It is designed by Joe Gilmore, printed and bound by Gomer, Wales, and co-published by Frestonian Gallery, London, and Anomie Publishing, London. The publication coincides with the second solo show by Anna Freeman Bentley at Frestonian Gallery, by whom the artist is represented. The exhibition, also titled "make believe" is divided between two sites: the 2022 Armory Show, New York, and Frestonian Gallery, London.