Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The materials studied in this volume extend from small pieces of evidence made to reveal Frankish influence on the beginnings of Bath Abbey to a post-Conquest gradual recognized as unique testimony to the pre-Conquest music of Christ Church, Canterbury. An arcane style of Latin poetry much in vogue in tenth-century England is given a full account; likewise an eleventh-century Canterbury copy of a large anthology of Latin poetry for classroom use is properly described. A discussion of the aesthetic principles governing the use of colour in Anglo-Saxon manuscript illumination raises artistic questions not usually considered separately. The corpus of known Anglo-Saxon moneyers is further rectified; late Anglo-Saxon metal-work is surveyed; two decades of post-Stenton debate about the Viking settlements are reviewed; a system of standardizing short titles for Old English texts is presented and there is the usual bibliography of the previous year's corpus of Anglo-Saxon studies.