Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It is red-letter day in Anglo-Saxon studies when a previously unknown Old English text comes to light. In 2002, as the result of some outstanding scholarly detective work, a fragmentary homiliary, containing exegetical homilies for the Sundays after Pentecost, came to light in the Somerset County Records Office in Taunton. The manuscript apparently dates from the middle years of the eleventh century; but questions of when and where and by whom the homiliary was composed can only be answered by close philological study of the Old English text itself. The present volume of Anglo-Saxon England contains a printed edition of this interesting text, and detailed philological analysis leads to the extraordinary hypothesis that the text may have been composed by someone whose native language was not English, and who was apparently unfamiliar with the mainstream of English homiletic composition, best illustrated in the work of Ælfric. The usual comprehensive bibliography of the previous year's publications in all branches of Anglo-Saxon studies rounds off the book.