Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Is it possible to enter the minds of medieval people? Anglo-Saxon Audiences explores this question through the use of modern approaches in textual analysis, including techniques of functional grammar, speech act analysis, and semiotics. This book reveals how kings, councillors, and homilists tried to engage and to direct the minds of Anglo-Saxon communicants, and how poets invited their audiences to consider the minds of others as well as their own. This book focuses on legal codes promulgated from the ninth to the eleventh centuries, the homilies of Ælfric and Wulfstan, Beowulf, The Battle of Maldon, Deor, and two elegies. Its unifying theme is that Anglo-Saxon audiences welcomed texts focused on future time, a perspective that challenged them to reflect on diverse patterns of thought.