Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume is dedicated to the first Haniel-Kreis, which took place in Berlin from the 4th to the 8th of January, 2005. The almost weeklong event was characterized by stimulating bilateral meetings, various scientific presentations, and intense discussions. One commonality among the authors is a growing interest in the application of economic models and econometrics to the field of entrepreneurship. Entrepreneurship, a comparatively young field of research, generates a growing interest by researchers from various fields including economics, psychology, sociology, operations research, and management (to name only the most influential). The Kreis focuses on an economic perspective by emphasizing expertise from behavioral economics, operations research, and management. This book addresses pivotal areas of entrepreneurial decisions. The topics include the decision to start a business and the identification and analysis of the factors, environments, and prerequisites that led to this decision, such as age (Levesque and Minniti), perceptions about personal ability (Köllinger et al.), and the institutional environment in a country (Choi and Phan). A related question is the decision on succession in a family business and the organization of the transfer from one generation to the next (Phan et al.). Finally, the design of an incentive compatible wage scheme that covers the area of entrepreneurial decision-making (Demougin and Fluet) is discussed.