Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The prospectus that announced the creation of The Institute of the Humanities promised an inaugural course of twelve lectures, to be given by its founder and entitled, "Concerning a New Interpretation of International History. (Exposition and Examination of A. J. Toynbee's work, A Study of History.)" But the course as given (in 1948-49) went much farther than that announcement, for the "examination" consisted principally of a critique of Toynbee's work from the point of view of Ortega's own doctrines, together with the unfolding of his personal ideas about the science of history and the progress of peoples--in particular the Romans--with frequent side excursions, meant to be systematic, into the crisis of the present time. The central theme of these pages becomes "the analysis of life established in illegitimacy . . . of which the two gigantic examples are the declining days of the Roman Empire and the period in which we ourselves are living." To the modern crisis, Ortega brings a basic analysis and a program of reform for intelligence by which contemporary life might emerge from the confusion it now suffers.