Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this 1768 publication, Joseph Priestley (1733-1804) expounds his political philosophy, revealed in part through his earlier writings on education and theology. While teaching at the dissenting academy at Warrington, he had argued against a scheme of national education in his Essay on a Course of Liberal Education (1765), included and expanded on in his Miscellaneous Observations Relating to Education (1778), which has been reissued in this series. Here, he explains that freedoms of education and religion promote free discourse, which is essential for social progress. Such discourse is only possible when government protects both civil liberty, power over one's own actions, and political liberty, the right to vote and hold office. Although harshly criticised at first for its perceived attack on church and government authority, Priestley's work inspired later liberal political theorists, notably enthusing Jeremy Bentham with its incorporation of a principle of utility.