Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Writing about music-about what it is and what it means-is akin to describing the act of love. Somehow, the reduction of the experience to an unblushingly detailed exposition of how, where, when, and why who does what to whom, from prelude to resolu- tion, loses everything in the translation. The other extreme, the one wherein the writer, in desperation, resorts to metaphor (with or without benefit of meter and rhyme), most often results in im- agery that is banal, vulgar, inane, obscure, pretentious, and almost always insufferably romantic. To achieve good and accurate writing about music is as rare an accomplishment as expert wine-tasting, lion-taming, diamond-cut- ting, truffie-finding and (if one just happens to be an unconverted Mohican brave) deer-tracking. Only the intuitive, the pure, the sensual, and the intrepid need apply. Professional musicians often evidence a fixed tendency either to rudely ignore or else to actively despise those of us who bravely try to understand, define, and describe their art. To many composers and instrumentalists, those outsiders (nonmusicians) who have the temerity to discuss anything more abstract than the digital dexterity of a fiddler, the particular vanity of a conductor, or the wage scales for overtime recording sessions are judged worthy only of contempt or-at the most-patronizing tolerance. "Music means itself," insists one of the contributors to the collection that follows, and many practitioners of the art of organ- ized sound would prefer to leave it at that.