• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Taal
  4. Literatuurwetenschap
  5. An Analysis of Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein's Nudge

An Analysis of Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein's Nudge

Improving Decisions about Health, Wealth and Happiness

Mark Egan
Paperback | Engels | Macat Library
€ 11,45
+ 22 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

When it was published in 2008, Richard Thaler and Cass Sunstein's Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness quickly became one of the most influential books in modern economics and politics. Within a short time, it had inspired whole government departments in the US and UK, and others as far afield as Singapore. One of the keys to Nudge's success is Thaler and Sunstein's ability to create a detailed and persuasive case for their take on economic decision-making. Nudge is not a book packed with original findings or data; instead it is a careful and systematic synthesis of decades of research into behavioral economics. The discipline challenges much conventional economic thought - which works on the basis that, overall, humans make rational decisions - by focusing instead on the 'irrational' cognitive biases that affect our decision making. These seemingly in-built biases mean that certain kinds of economic decision-making are predictably irrational. Thaler and Sunstein prove themselves experts at creating persuasive arguments and dealing effectively with counter-arguments. They conclude that if governments understand these cognitive biases, they can 'nudge' us into making better decisions for ourselves. Entertaining as well as smart, Nudge shows the full range of reasoning skills that go into making a persuasive argument.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
96
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781912128037
Verschijningsdatum:
4/07/2017
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
129 mm x 198 mm
Gewicht:
104 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 22 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie april
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.