Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
During an election speech in 1957 the Prime Minister, Harold Macmillan, famously remarked that 'most of our people have never had it so good'. Although taken out of context, this phrase soon came to epitomize the sense of increased affluence and social progress that was prevalent in Britain during the 1950s and 1960s. Yet, despite the recognition that Britain had moved away from an era of rationing and scarcity, to a new age of choice and plenty, there was simultaneously a parallel feeling that the nation was in decline and being economically outstripped by its international competitors. Whilst the study of Britain's postwar history is a well-trodden path, and the paradox of absolute growth versus relative decline much debated, it is here approached in a fresh and rewarding way. Rather than highlighting economic and industrial 'decline', this volume emphasizes the tremendous impact of rising affluence and consumerism on British society. It explores various expressions of affluence: new consumer goods; shifting social and cultural values; changes in popular expectations of policy; shifting popular political behaviour; changing attitudes of politicians towards the electorate; and the representation of affluence in popular culture and advertising. By focusing on the widespread cultural consequences of increasing levels of consumerism, emphasizing growth over decline and recognizing the rising standards of living enjoyed by most Britons, a new and intriguing window is opened on the complexities of this 'golden age'. Contrasting growing consumer expectations and demands against the anxieties of politicians and economists, this book offers all students of the period a new perspective from which to view post-imperial Britain and to question many conventional historical assumptions.