Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did the American media system become what it is today? Why do American media have so few public interest regulations compared with other democratic nations? How did the system become dominated by a few corporations, and why are structural problems like market failures routinely avoided in media policy discourse? By tracing the answers to many of these questions back to media policy battles in the 1940s, this book explains how this happened and why it matters today. Drawing from extensive archival research, the book uncovers the American media system's historical roots and normative foundations. It charts the rise and fall of a forgotten media reform movement to recover alternatives and paths not taken. As much about the present and future as it is about the past, the book proposes policies for remaking media based on democratic values for the digital age.