• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Americans All

Good Neighbor Cultural Diplomacy in World War II

Darlene J Sadlier
Paperback | Engels
€ 27,95
+ 55 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Cultural diplomacy--"winning hearts and minds" through positive portrayals of the American way of life--is a key element in U.S. foreign policy, although it often takes a backseat to displays of military might. Americans All provides an in-depth, fine-grained study of a particularly successful instance of cultural diplomacy--the Office of the Coordinator of Inter-American Affairs (CIAA), a government agency established by President Franklin D. Roosevelt in 1940 and headed by Nelson A. Rockefeller that worked to promote hemispheric solidarity and combat Axis infiltration and domination by bolstering inter-American cultural ties.

Darlene J. Sadlier explores how the CIAA used film, radio, the press, and various educational and high-art activities to convince people in the United States of the importance of good neighbor relations with Latin America, while also persuading Latin Americans that the United States recognized and appreciated the importance of our southern neighbors. She examines the CIAA's working relationship with Hollywood's Motion Picture Society of the Americas; its network and radio productions in North and South America; its sponsoring of Walt Disney, Orson Welles, John Ford, Gregg Toland, and many others who traveled between the United States and Latin America; and its close ties to the newly created Museum of Modern Art, which organized traveling art and photographic exhibits and produced hundreds of 16mm educational films for inter-American audiences; and its influence on the work of scores of artists, libraries, book publishers, and newspapers, as well as public schools, universities, and private organizations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
263
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780292756854
Verschijningsdatum:
1/12/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
390 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 55 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.