• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Antropologie
  6. Americanizing the Movies and Movie-Mad Audiences, 1910-1914

Americanizing the Movies and Movie-Mad Audiences, 1910-1914

Richard Abel
Paperback | Engels
€ 59,45
+ 118 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This engaging, deeply researched study provides the richest and most nuanced picture we have to date of cinema--both movies and movie-going--in the early 1910s. At the same time, it makes clear the profound relationship between early cinema and the construction of a national identity in this important transitional period in the United States. Richard Abel looks closely at sensational melodramas, including westerns (cowboy, cowboy-girl, and Indian pictures), Civil War films (especially girl-spy films), detective films, and animal pictures--all popular genres of the day that have received little critical attention. He simultaneously analyzes film distribution and exhibition practices in order to reconstruct a context for understanding moviegoing at a time when American cities were coming to grips with new groups of immigrants and women working outside the home. Drawing from a wealth of research in archive prints, the trade press, fan magazines, newspaper advertising, reviews, and syndicated columns--the latter of which highlight the importance of the emerging star system--Abel sheds new light on the history of the film industry, on working-class and immigrant culture at the turn of the century, and on the process of imaging a national community.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
391
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780520247437
Verschijningsdatum:
28/08/2006
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
154 mm x 228 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.