Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
No significant study of fairy-tale motifs in young adult literature exists as of today. American Young Adult Novels and Their European Fairy-Tale Motifs is the first organized study linking these two genres. This book examines fairy-tale motifs in eleven acclaimed young adult novels published in the 1980s. Five fairy-tale motifs appear in these novels. They are «the helper», «the unpromising hero/heroine», «abandoned children», «magic», and «deception». The findings of this study suggest that English teachers in secondary schools could apply fairy-tale motifs in their teaching of young adult literature. Since students are familiar with fairy tales, using their motifs to interpret young adult novels is a reasonable approach and a good introduction to literary criticism. This method enables the students to compare different genres of literature, to figure out motifs that appear frequently in movies, plays, and television programs, and to appreciate literary works.