Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
American Modern, the beautifully illustrated companion volume to the exhibit of the same name, explores the reinvention of documentary photography in the 1930s, focusing on the work of three iconic figures: Berenice Abbott, Walker Evans, and Margaret Bourke-White. More broadly, the book maps the formation of what we now identify as "documentary style," showing how a marginalized genre associated with Progressive reform politics was transformed into a major component of modern art and public culture in America. The essays by Sharon Corwin, Jessica May, and Terri Weissman describe how each of these three photographers developed a different model of photography--as well as a particular understanding of modernism and modernity--which each believed would set the standard for future generations of artists. American Modern identifies the points where Abbott, Evans, and Bourke-White connected, diverged, and competed, and demonstrates how commercial and governmental commissions, the influence of mass media, the establishment of public institutions of modern art, and international theories of photography all intersected to establish the now-dominant documentary style.