Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Using the example of the fundamental American film genre, the Western, this book sets out to evaluate modern Hollywood on the basis of aesthetic, industrial, and ideological factors by the comparison of its formative stage «New Hollywood» (1967-1976) with its contemporary make up «Hollywood Now» (2001-now). The centerpiece of the book is the analysis of a broad range of Westerns, incorporating roughly 100 films and presenting fresh perspectives on classics like The Wild Bunch and Little Big Man, but also discussing neglected films like Billy Two Hats and Bad Company, and modern films such as Brokeback Mountain and No Country for Old Men. A main argument is that the Western has developed from a predominantly conservative genre in classical Hollywood to a medium for artistic innovation and subversive political implications in «New Hollywood» to a cultural artifact that bespeaks a self-reflexive scrutiny of cinematic artifice in «Hollywood Now».