Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ambidextrous Strategy

Antecedents, Strategic Choices, and Performance

Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Strategies of enterprises evolve with the development of strategic management theory and new concepts, models, and outlooks that emerge with it. The concept of ambidexterity is a relatively new approach to business development strategies, which involves simultaneous exploration and exploitation activities to ensure the success of the company and a relatively sustainable competitive advantage. This begs the question as to whether the ambidextrous strategy is the right choice for all enterprises, and if not, what determines its choice.

This book identifies and systematizes antecedents for choosing ambidextrous strategy, including factors related to the uncertainty of the environment, its dynamics, complexity, and unpredictability, intra-organizational factors, those related to resources, organizational structure, and behavioral context, as well as those related to strategic leadership. It examines the outcomes of implementing ambidexterity from the perspective of financial and market performance and assesses the choices of companies operating in Poland from the perspective of the impact that particular antecedents had and the outcomes achieved, providing knowledge and guidance on the circumstances in which choosing the ambidextrous strategy brings the best results.

The book presents the research findings to date, the cognitive gaps that still exist, and the directions for further research. It is intended for scientific circles, doctoral and management students and a wide range of managers, who have to make difficult strategic choices aimed, on the one hand, at increasing the efficiency of the company and, on the other, at seeking new paths of growth.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367650872
Verschijningsdatum:
25/02/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 234 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.