Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Altijd leerling' is met recht een basisboek voor de catechese. Het geloofsleren in de gemeente wordt vanuit de basis doordacht. De leidende gedachte in deze nieuwe catechetiek is de lerende gemeente in de brede zin van het woord. Het leren beperkt zich in zo'n gemeente niet tot jongerencatechese, maar doortrekt het hele gemeente-zijn.
Het boek zet in met de praktijk door drie catechetische praktijksituaties te schetsen. Daarna volgen theorievorming, reflectie en theologische, pedagogische en didactische aspecten van catechese en geloofsleren. Het boek eindigt met een uitvoerig deel met praktische handvatten. Elk hoofdstuk bevat aanwijzingen voor de manier waarop de lezer zich de inhoud eigen kan maken en er in de gemeente mee aan de slag kan.
Het basisboek richt zich op iedereen die leiding geeft aan leren in de gemeente: catecheten, predikanten en toerustingscommissies. Daarnaast is het boek bedoeld als studieboek voor theologie-opleidingen.
Auteurs van dit boek zijn dr. A. de Kock, dr. W. Verboom, A. Pals MA, dr. J.W. van Pelt en drs. A. Stijf. Zij hebben brede ervaring op het gebied van de catechese. Drs. B.T. Wallet schreef een bijdrage over leren in het Jodendom.