Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Space', so the basic assumption of this study, plays a central role for transcultural processes in contemporary Native American and First Nations' literature. How is 'writing space' constitutive for cultural politics in Native American/First Nations' texts? How does it affect specific aspects of cultural politics, gender politics in particular? And are the spaces constructed in Native literature 'alterNative' in the sense that they offer 'Native alternatives' to hegemonic constructions? Building on interdisciplinary theoretical approaches to the production of space, "AlterNative Spaces" highlights the ways in which the authors under consideration - Leslie Marmon Silko, Tomson Highway, Gerald Vizenor and Thomas King - construct overlapping, ambivalent, and sometimes contradictory literary spaces by drawing on a variety of cultural codes. Contemporary Native literatures are thus read as part of a complex cultural web in which the meanings of culture and 'Native' are constantly negotiated through the construction of spaces. These constructions, this study argues, critically reposition Native writing and individual Native authors both as part of and challenge to U.S. American and Canadian cultures and literatures.