Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"All is true," realist writers would say of their work, to which critics now respond: All is art and artifice. Offering a new approach to reading nineteenth-century realist fiction, Lilian R. Furst seeks to reconcile these contradictory claims. In doing so, she clarifies the deceptions, appropriations, intentions, and ultimately the power of literary realism. In close textual analyses of works ranging across European and American literature, including paradigmatic texts by Balzac, Flaubert, George Eliot, Zola, Henry James, and Thomas Mann, Furst shows how the handling of time, the presentation of place, and certain narrational strategies have served the realists' claim. She demonstrates how readers today, like those a hundred years ago, are convinced of the authenticity of the created illusion by such means as framing, voice, perspective, and the slippage from metonymy to metaphor. Further, Furst reveals the pains the realists took to conceal these devices, and thus to protect their claim to be employing a simple form. Taking into account both the claims and the covert strategies of these writers, All Is True puts forward an alternative to the conventional polarized reading of the realist text-which emerges here as neither strictly an imitation of an extraneous model nor simply a web of words but a brilliantly complex imbrication of the two. A major statement on one of the most enduring forms in cultural history, this book promises to alter not only our view of realist fiction but our understanding of how we read it.