Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book contains a study that aims to reveal how transnational television news depicted and framed South Africa during the 2010 FIFA World Cup. Newscasts from three transnational broadcasters BBC World News, CNN International and Al Jazeera English aired during the FIFA World Cup 2012, have been analyzed with a methodological combination a quantitative content analysis and a discourse analysis. The research is based on the concept of media representations, the relation of sports and news media, previous research on football World Cups in the media and the role of transnational television. The study provides not only insights into how the broadcasters represented the host country and on which topics they focused. It also reveals possible differences or similarities in the news coverage of the three transnational television broadcasters.