Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Aligning for Advantage

Competitive Strategies for the Political and Social Arenas

Thomas C Lawton, Jonathan P Doh, Tazeeb Rajwani
Hardcover | Engels
€ 183,45
+ 366 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Aligning for Advantage argues that to build and sustain business success, companies must synchronize competitive strategies with extant strategies for social engagement and political and regulatory activism. Moreover, to be credible and realizable, these external market and nonmarket strategies need to be equally attuned with, and informed by, the internal corporate vision, values, and culture. The ability to align with and across both the market and the nonmarket is a key determinant of competitive advantage in a multipolar world economy.

The book advances a managerial process and conceptual framework for aligning a company's business objectives and market positions with its political requirements and social obligations. Strategic alignment is a pragmatic and proactive approach for modern enterprises to engage with the forces and events that impact on their business choices and actions, both at home and abroad. Companies must strive for a balanced and mutually reinforcing approach to corporate strategy, political activity, and social responsibility. In some cases alignment may mean deep, strategically embedded partnerships with governments, NGOs, or other stakeholders. In others, alignment may take the form of looser, more ad hoc collaborations with outside organizations and institutions. No matter what the approach, however, the relationship between nonmarket and market strategies should be conscious and deliberate, not accidental nor artificially constructed. Truly aligned strategies seek to reconcile and modulate the sometimes conflicting external demands that a company encounters. This is done in a way that is appropriate for the firm's geographic and market positions while at the same time leveraging the overall nonmarket strategy as a source of competitive advantage.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780199604746
Verschijningsdatum:
15/04/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 239 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 366 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.