Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Author Leon Krier asks, "Can a war criminal be a great artist?" To answer affirmatively, Krier shows that Albert Speer, Adolf Hitler's architect of choice, is responsible for one of the boldest architectural and urban oeuvres of modern times. Krier bases his study of this seminal classical designer on a series of interviews with Speer. The projects presented center on Speer's plan for Berlin, an unprecedented modernization of the city intended to be the capital of Europe. In addition to the urban plan, Speer designed buildings for major institutions and agencies, including the monumental Great Hall, Hitler's Palace, the High Command of the Armed Forces, the New Chancellery, and the Triumphal Arch. Illustrations are drawn primarily from Speer's personal archivethis facsimile edition, Krier candidly confronts the great difficulty of disentangling the architecture and urbanism of Albert Speer from its political intentions. This difficulty notwithstanding, Krier's presentation is an important contribution to the study of classicism in architecture and architecture in affairs of state.