Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 1973. From the preface: "The purpose of this study is to trace the evolution of airmobility in the U.S. Army. The integration of aircraft into the organic structure of the ground forces is as radical a change as the move from the horse to the truck, and the process is only beginning. Because this change is not the product of one man or one small group of men but rather a fortunate confluence of technology, tactics, and imagination, proper credit to every responsible individual is impossible. I have tried to identify some of those people who made a major contribution throughout the years. Although Vietnam was the first large combat test of airmobility, air assault operations in Southeast Asia would not have been possible without certain key decisions a decade earlier. This study attempts to trace the most important milestones which led to the eventual formation of airmobile divisions".