Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Reading Forster’s novel and Ivory’s film together gives a stunning opportunity to re-assess the representation of Pre-World War One modernity. Far from presenting Edwardian England as a golden period, Howards End explores social structures, social mobility, real estate, the ambivalent relation to culture and new technological modes of communication and transport. Stylistically, the novel breaks new ground with its Protean narrative voice, and transitions towards Modernism with its mythic, musical method. The eponymous house becomes a metaphor for ecological balance, a new kind of extended family structure, a network of connections and a new sense of community. If Howards End as a novel reinvents literary legacy and redefines personal and national heritage, Ivory’s adaptation must also be reassessed as so-called heritage cinema, far from the clichés of a purely aesthetic approach. It is no period piece or marketable commodity meant to toe a conservative line, but a carefully woven creative transposition, which also raises social and gendered questions.