Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Aging and Popular Music in Europe

Abigail Gardner, Ros Jennings
Hardcover | Engels | Routledge Studies in Popular Music
€ 188,95
+ 377 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Opening up the dialogue between popular music studies and aging studies, this book offers a major exploration of age and popular music across Europe. Using a variety of methods to illustrate how age within popular music is contingent and compelling, the volume explores how it provokes curation and devotion across a variety of sites and artists who record in several European languages, and genres including waltz music, electronica, pop, folk, rap, and the French 'chanson.' Visiting the many ways in which age is problematized, revered, and performed within Europe in relation to popular music, case studies analyze: French touring shows of popular music stars from the 1960s; André Rieu's annual Vrijthof concerts in the Netherlands; Kraftwerk and Björk's appearances at renowned art museums as curated objects; queer approaches to popular music space and time; British folk music inheritances; pan-European strategies of stardom and career longevity; and inheritance and post-colonial hauntings of race and identity. The book works with the notion of travelling, across borders, genres, sexualities, and media, highlighting the visibility of the aging body across a variety of European sites in order to establish popular music through the lens of age as a positive methodology with which to approach popular music cultures, and to offer a counter-narrative to age as decline. This book will appeal to scholars of popular music, popular culture, media studies, cultural studies, aging studies, and cultural gerontology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
190
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138121478
Verschijningsdatum:
22/08/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
458 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 377 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.