• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Agents of Change

Strategy and Tactics for Social Innovation

Sanderijn Cels, Jorrit de Jong, Frans Nauta
€ 59,45
+ 118 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"A Brookings Institution Press and Ash Center for Democratic Governance and Innovation publication

While governments around the world struggle to maintain service levels amid fiscal crises, social innovators are improving social outcomes for citizens by changing the system from within. In Agents of Change, three cutting-edge thinkers and entrepreneurs present case studies of social innovation that have led to significant social change. Drawing on original empirical research in the United States, Canada, Japan, Germany, Denmark, and the Netherlands, they examine how ordinary people accomplished extraordinary results.

Sanderijn Cels, Jorrit de Jong, and Frans Nauta offer lively illustrations and insightful interpretations of how innovators, social entrepreneurs, and change agents are dealing with powerful opponents, the burdens of bureaucracy, and the challenge of securing resources and support. This book will appeal to anyone who is intrigued by imaginative, cross-boundary thinking and transformative change. It will be of particular interest to those who want to know how exactly innovators pull it off. With practitioners, scholars, and students of public policy and management in mind, the authors dissect the strategies and tactics that social innovators employ to navigate the risky waters of their institutional environments.

Contents

Part 1: Introduction: Chess Masters and Acrobats

1. Strategy and Tactics

2. Crafting the Case: The Art of Making a Start

3. Prompting Progress: The Art of Making Things Happen

4. Managing Meaning: The Art of Making Sense

Part 2: Front-Line Innovations

5. Under the Radar: Medical Informatics in Japan

6. Relentless Incrementalism: Financial Literacy Training for Newcomers in Canada

7. Join the Club! Alzheimer Caféeacute;s in the Netherlands

8. Just a Tool? Implementing the Vulnerability Index in New Orleans

Part 3: Innovations in Governance

9. The Sun Kings: Solar Energy in Germany

10. Change on Steroids: Public Education in New Orleans

11. The Value of Values: Higher Education in Virginia

12. A Window of Opportunity: Institutional Reform in Denmark

Conclusion: Innovating Strategically
"

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
250
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780815722625
Verschijningsdatum:
17/10/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 226 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.