Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Agamemnon, ruler of the polis of Argos, on leaving for the Trojan War had no favorable winds, so to propitiate himself to the gods he had sacrificed his daughter Iphigenia, a maiden of exceptional beauty. The winds then had begun to be propitious and the fleet had been able to sail to Troy. But Clytemnestra, his wife, meditates revenge for her daughter's sacrifice. When Agamemnon returns from the war, she thus convinces Aegisthus, her husband's cousin and her lover, to help her in the bloody undertaking. The first chapter of the Oresteia - it is in fact completed with The Libation Bearers and Eumenides - Aeschylus' Agamemnon vivisects the value heritage of ancient Greece to make it the battleground of the feelings of all humanity, beyond any attempt at temporal limitation. At the center of the tragedy is revenge. Revenge as a way to express feelings, but also revenge as damnation: for to every human action there is a reaction, Aeschylus seems to tell us, and this defines our responsibilities in the face of our own and others' pain.